باتری موبایل سامسونگ S4 طراحی و شکل ظاهری تلفن یک امر کاملا سلیقه‌ای است. برخلاف پشت دستگاه که طراحی جذابی ندارد، قسمت جلوی دستگاه که با شیشه گوریلا گلس پوشیده شده، دوست داشتنی به نظر می‌رسد. از دیگر تغییرات مثبتی که سامسونگ در طراحی S4 نسبت به S3 اعمال نموده، کاهش فضای خالی بین لبه‌های نمایشگر با لبه نقره‌ای رنگ است که در نسل‌های قبلی گلکسی باتری موبایل سامسونگ باعث جمع شدن گرد و غبار در این فضا می‌شد، خوشبختانه در S4 این فضا تقریبا به صفر کاهش یافته است.

اما اعجاز باتری موبایل سامسونگ S4 در این بخش به ابعاد و وزن این هوشمند دوست‌داشتنی باز می‌گردد. جایی که سامسونگ یک نمایشگر ۵ اینچی را در ابعادی تقریبا مشابه با S3 با نمایشگر ۴.۸ اینچی جای داده است. سامسونگ موفقیت خود باتری سامسونگ در این زمینه را با کم کردن ضخامت گوشی ( حدود ۰.۷ میلی‌متر)، باریک‌تر کردن حاشیه دور نمایشگر و سبک‌کردن آن ( ۳گرم) نسبت به S3 کامل کرده است.

شاید بتوان S4 را خوش‌دست ترین هوشمند ۵ اینچی دنیا نامید. باتری موبایل سامسونگ S4 حتی این هوشمند ۵ اینچی به جز پهنا، در بقیه موارد کوچک‌تر و سبک‌تر از پرچمدار HTC یعنی HTC One می‌باشد. سامسونگ با کاستن از لوکس بودن گوشی در عوض ابعاد و ضخامت بسیار خوبی را به آن بخشیده است.

در نگاه کلی S4 زیباتر، شیک‌تر و مدرن‌تر از S3 به‌نظر می‌رسد و با صفحه نمایش بزرگ‌تر هنوز یکی از خوش‌دست ترین هوشمندهای بازار به‌شمار می‌رود. تنها نکته آزاردهنده و به‌قولی پاشنه آشیل آن، کیفیت مواد به‌کارگرفته شده در ساخت محصول است که همچنان این محصول دوست داشتنی را نسبت به دیگر رقبا در حالت تدافعی قرار می‌دهد. هرچند استفاده از پلاستیک منجر به سبکی بیشتر و ضخامت کمتر گوشی گردیده است و حتی تولید انبوه آن را سرعت بخشیده، اما کیفیت پلاستیک به‌کار گرفته شده در آن مطلوب نیست.

باتری موبایل سامسونگ S4  قاب پشت دستگاه را باز می‌کنیم به درگاه میکرو SD برای اتصال حافظه خارجی، درگاه میکرو سیم و همچنین باتری جدا شدنی 2600 میلی آمپر ساعتی روبر می‎‌شویم. باتری گوشی در گلکسی اس 4 نرم‌افزارهای نصب شده و سیستم‌عامل اندروید نزدیک به 8 گیگابایت از فضای ذخیره سازی داخلی را اشغال کرده‌اند، اما خوشبختانه حتی اگر نسخه 16 گیگابایت آن را تهیه کنید به راحتی از طریق حافظه خارجی قادر به افزایش حافظه دستگاه خواهید بود. حتی اگر سریعترین حافظه ذخیره سازی SD را نیز تهیه کنید باز هم هزینه آن کمتر از خرید نسخه 32 گیگابایت خواهد بود.باتری موبایل اما مشکل اصلی که در این بین باعث نارضایتی کاربران شده، باتری موبایل سامسونگ S4 آن است که برای نصب اپلیکیشن‌ها در رابط کاربری سامسونگ تنها می‌توان از حافظه داخلی استفاده کرد که آن هم در نسخه 16 گیگابایت تنها حدود 8 گیگابایت است.

در قسمت پشت دستگاه یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلش LED و دریچه مربوط به اسپیکر تک کاناله وجود دارد.

باتری موبایل سامسونگ S4